Missie

Wij willen een zo duurzaam mogelijk product maken, wat steeds minder belastend is voor het milieu. Tijdloze items die lang meegaan. Kwalitatieve producten waarbij veel tijd wordt besteed aan het ontwerpen van een goede pasvorm en het vinden van de juiste stofkwaliteit. Dit resulteert in kleding die jarenlang met veel plezier gedragen kan worden.





King Louie zet zich iedere dag in voor een duurzamere mode industrie. Dit zie je terug in steeds meer aspecten binnen ons bedrijf. Van duurzame verpakkingen en transport tot het ontwerpen van tijdloze items die lang meegaan. Maar denk ook aan eerlijke arbeidsomstandigheden, het gebruik van duurzame materialen (65%) en het lanceren van groene events. Mede hierdoor staan we nu op een punt dat we met trots kunnen zeggen dat duurzaamheid in het hart van ons merk zit.





Missie


Lees alles over onze normen, waarden en duurzame afspraken in de 'Responsible Business Conduct Agreement' van King Louie CEO Jeroen Dijkema:

 

"De wereldwijde mode-industrie is zeer vervuilend. Fast fashion bedrijven werken met een ‘throw-away’ business model en hun (te) lage prijzen zorgen voor overconsumptie.

Gelukkig groeit het bewustzijn voor duurzaam ondernemen en consumeren en verandert de houding van bedrijven en consumenten. Zo ook bij King Louie. We werken al jaren aan het verduurzamen van onze materialen. Vandaag de dag kunnen we met trots zeggen dat 65% van onze materialen duurzaam is en we streven ernaar dit aandeel de komende jaren verder uit te breiden. Ook stimuleren we eerlijke arbeidsomstandigen en een veilige werkomgeving in samenwerking met Fair Wear Foundation.

Nu vinden we dat het tijd is om ‘meer goeds’ te gaan doen. King Louie heeft de ambitie om een purpose gedreven bedrijf te worden, met een groeiende positieve bijdrage aan mens en planeet. Op het gebied van mensen zoomen we in op het verbeteren van het leven van onze werknemers, bijvoorbeeld via onze leefbaar loon-projecten. Bovendien heeft King Louie begin 2023 zijn eerste circulaire kledingstukken gelanceerd, waarbij garens worden gemaakt van post-consumer textielafval. We vervolgen onze weg in het verminderen van onze (koolstof)impact en voetafdruk. Eind 2022 lanceerden we een technologie gestuurde transparantietool genaamd Retraced.

Ook proberen we het bewustzijn onder consumenten te vergroten door groene events te organiseren. Zoals ruilevents, repair-days & masterclasses over duurzaam consumeren. Dit doen we onder ons duurzame initiatief; King Louie ReLove."  - CEO Jeroen Dijkema

 









Tijdloze designs & trendgevoeligheid


Bij het ontwerpen van een collectie staat de term ‘tijdloos’ bij King Louie altijd voorop. Zo kijken onze designers zelden naar trends en vinden we het belangrijk dat onze items niet alleen qua silhouet en pasvorm jaren met plezier gedragen worden, maar dat ook de kwaliteit ervoor zorgt dat een kledingstuk een levenlang mee gaat. Hierbij is het extra belangrijk dat er goed voor een item word gezorgd. Lees hier meer over onze wear & care instructies. 

 





Kwaliteit


Tijdens ons productieproces besteden we veel tijd en aandacht aan het ontwerpen van de beste pasvorm en het vinden van de juiste stofkwaliteit. Om dit te kunnen waarborgen werken al onze fabrikanten met een ‘fabric standard’ die door ons is opgesteld. Hierin worden kwaliteitseisen gesteld waaraan onze kleding moet voldoen. Denk aan onder andere; kleurvastheid, krimp marge, wassen, weerstand tegen pilling en gewicht.

Voordat de productie start krijgen wij van elke stof een staal ter goedkeuring. Deze controleren, wegen en voelen we om er zeker van te zijn dat de kwaliteit stabiel is. 

De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van de stof zoals afgesproken en dus voldoet aan de gestelde kwaliteitsnorm. Het kwaliteitsrapport dat dit bevestigd is ten alle tijden beschikbaar op aanvraag van King Louie. 

Daarnaast testen wij de stofkwaliteit ook zelf; we wassen en dragen kleding om eventuele klachten en opmerkingen voor te zijn. Ook hebben we een grote basis van stoffen waar we al een lange tijd mee werken en waarvan we dus precies weten wat we kunnen verwachten. Bijvoorbeeld onze Cocoon en Heart Ajour blends.

Tot slot wordt een groot deel van de levensduur van een kledingstuk bepaald door hoe de consument het item behandelt, met King Louie ReLove proberen wij onze klanten te inspireren om bewust met kleding om te gaan.





Verlengen levensduur

 

Doordat wij veel aandacht besteden aan de kwaliteit van onze producten, creëren we items die lang meegaan. Maar misschien wil je toch graag eerder verandering in je garderobe. ‘Oude’ King Louie items zijn heel geschikt om te ruilen of aan te bieden op tweedehands online platformen en markten. Doordat veel items een tweede leven krijgen is de ‘price per wear’ relatief laag.

Language

Select your country and language

Back to top